Digital Signage
Digital out-of-home, narrowcasting, digital merchandising, wszystkie te pojęcia mają podobne znaczenie co Digital Signage. Ogólnie rzecz ujmując określają one system służący do zarządzania dystrybucją cyfrowych audiowizualnych treści na nośnikach obrazu.
Przykłady zastosowań Digital Signage
Salon sprzedaży podzielony na grupy usług, w każdej z tych stref jest zainstalowany elektroniczny plakat – monitor. Użytkownicy tego systemu – marketing, mogą dla każdego działu emitować inne reklamy, oferty.
Na recepcji czekając na rejestrację lub wymeldowanie jesteśmy w stanie sprawdzić aktualną pogodę, przyloty i odloty samolotów z pobliskiego lotniska czy też przyjazdy i odjazdy pociągów lub autobusów.
Przed restauracją na elektronicznym menu, na bieżąco wyświetlane są potrawy dnia, a także jak przygotowywane są poszczególne potrawy.
Przed salami konferencyjnymi może być prezentowany kalendarz rezerwacji oraz informacja o trwającej konferencji, bądź gdy nie odbywa się żadne spotkanie monitory mogą prezentować materiały reklamowe.
Powyższe przykłady to tylko namiastka możliwości – wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba prezentowania informacji bądź ofert, które się często zmieniają można wykorzystać system Digital Signage.